Retourneren
U heeft in elk geval het recht om een product te retourneren binnen 10 werkdagen na ontvangst. Hierop zijn enkele uitzonderingen, deze staan hieronder vermeld.
Redenen voor retourneren
Redenen om een product retour te sturen:
Categorie A
- het is beschadigd;
- het is door Torresol verkeerd geleverd;
- het is onvolledig en niet oplosbaar middels nalevering;
Categorie B
- u heeft het verkeerde besteld;
- het voldoet niet aan uw verwachting (het zogenaamde herroepingsrecht);
Uitzonderingen op het recht op retour zijn:
- showmodellen
- artikelen die niet binnen 10 werkdagen zijn gereclameerd bij de klantenservice;
- producten die speciaal voor u zijn geproduceerd (maatwerkpakketten zoals kunststof draadgordijnen, lamellen gordijnen, maatwerk hulzengordijnen, raamhorren en aluminium kettinggordijnen)
Retourverzending Categorie A
Meld uw reclamatie onder vermelding van uw NAW-gegevens en het opdrachtnummer (zie pakbon) bij de klantenservice consumenten, bij voorkeur per e-mail:CSconsumenten@torresol.nl.
U ontvangt van Torresol een retouroplossing.
Het pakket zal worden geretourneerd naar:
Torresol Nederland B.V.
Afdeling productie & magazijn
Vossenbeemd 94
5705 CL HELMOND
Wilt u zo vriendelijk zijn het volgende mee te sturen?
- het product dat u retour stuurt, goed verzendklaar verpakt;
- de reden van uw retourzending, dit helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren.
Let op, Torresol Nederland B.V. verzoekt u vriendelijk doch dringend om uw vliegengordijn netjes en overzichtelijk te retourneren, indien deze niet ordelijk retour gezonden wordt, behouden wij het recht omslagkosten in rekening te brengen, welke kunnen oplopen tot 25% van de oorspronkelijke orderwaarde. In zo'n geval wordt te uwer informatie een digitale foto van de inhoud van het retourpakket aan uw reclamatiedossier gekoppeld.
Retourverzending Categorie B
Heeft u het verkeerde product besteld of voldoet het niet aan uw verwachting?
Dan stuurt u het voor eigen kosten en risico retour naar:
Torresol Nederland B.V.
Afdeling productie & magazijn
Vossenbeemd 94
5705 CL HELMOND
Wilt u het volgende meesturen?
- een kopie van de pakbon;
- het product dat u retour stuurt, goed verzendklaar verpakt;
- de reden van uw retourzending, dit helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren.
Retourzendingen zijn voor eigen risico. Dit houdt in dat Torresol Nederland B.V. niet aansprakelijk is voor het zoekraken of voor beschadiging van retour gestuurde artikelen.
Let op, Torresol Nederland B.V. verzoekt u vriendelijk doch dringend om uw vliegengordijn netjes en overzichtelijk te retourneren, indien deze niet ordelijk retour gezonden wordt, behouden wij het recht omslagkosten in rekening te brengen, welke kunnen oplopen tot 25% van de oorspronkelijke orderwaarde. In zo'n geval wordt te uwer informatie een digitale foto van de inhoud van het retourpakket aan uw reclamatiedossier gekoppeld.
Afhandeling
Zodra wij uw retourzending hebben ontvangen gaan wij over tot de verwerking. De retourafhandeling doen wij binnen 5 werkdagen nadat wij uw retourzending hebben ontvangen.
Afhankelijk van de reden om een product retour te sturen, kan deze bestaan uit:
- een vervangend exemplaar toezenden met bijbetaling van verzendkosten;
- prijs van het product terugstorten (exlusief verzendkosten).
Vragen?
De klantenservice consumenten is van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur bereikbaar op 0492-554749. U krijgt dan direct een van onze medewerkers aan de lijn.
U kunt ook mailen naar CSconsumenten@torresol.nl .